- KENYATAAN MEDIA -
Tarikh : 17.12.2009

DASAR PAKATAN RAKYAT MEMENUHI KEPERLUAN GENERASI MUDA

Srikandi Parti Keadilan Rakyat menyokong dan menerima dasar bersama Pakatan Rakyat yang mana ia telah menepati hak dan kehendak golongan muda.Dasar bersama yang dirasakan memenuhi slogan bagi memperkasakan Hak Rakyat yang mana ia melibatkan penglibatan dari kesemua lapisan dari generasi muda ini.

1 . Dasar bagi menjamin peluang dan hak yang adil untuk golongan muda dalam kesemua lapisan masyarakat merupakan satu lagi halangan yang dibuang oleh Pakatan Rakyat bagi memberikan peluang buat golongan muda untuk merialisasikan potensi mereka dari ia terus hilang dan dilupakan.

2.Dasar bagi memastikan generasi muda yang ada tidak lagi terpinggir dan dibiarkan tanpa peluang melanjutkan pengajian dan juga membuang sekatan terhadap kemudahan latihan yang lebih baik dan mudah kepada golongan muda ini amat disambut baik.

3. Perkara ketiga yang kami rasakan amat penting dalam dasar Pakatan Rakyat ini ialah mengiktiraf kepentingan dan sumbangan generasi muda dari segi perkongsian pendapat dan juga idealogi mereka dalam menambah baik kemantapan hala tuju Negara.

4.Kami merasakan bahawa generasi muda merupakan penyambung dan penyumbang kepada ekonomi, kemahiran dan pemikiran yang baik buat Negara.


SITI AISHAH BT SHAIK ISMAIL
KETUA SRIKANDI PARTI KEADILAN RAKYAT

SRIKANDI SINAR NEGARA

0 comments